top of page

Koja je uloga savjetnika uprave u organizaciji i kako vam on može pomoći

Updated: May 18

Savjetnike uprava angažiraju vlasnici poduzeća kako bi im pomogli oko problema koje uprava društva ne uspijeva riješiti na najbolji način. Ne zbog toga što upravni odbor nema znanja ili iskustva, više je to zbog „efekta staklenika“ odnosno pogleda iznutra koji nije tako jasan kao pogled izvana.

Zaposlenici su vrlo često fokusirani na interne aspekte poslovanja, složene međuljudske odnose unutar organizacije kao i na ostvarivanje zadanih ciljeva. Vrlo lako se naprave propusti u planiranju ili neplaniranju u provođenju strategije poslovanja, ako ona uopće postoji.

Dobar savjetnik može vrlo lako skenirati organizaciju i prepoznati koje probleme organizacija ima, a često u vrlo kratkom roku može donijeti i zaključak kakvo rješenje treba ponuditi. Također, u dobro posloženim organizacijama često može nedostajati onaj „fine tuning“ kako bi organizacija bila još uspješnija i kako bi s implementacijom malih korekcija dobila puno više npr. u obliku povećanja prodaje, rasta, broja klijenata, pozicije na tržištu i slično. Za taj „fine tuning“ efekt odgovorna osoba organizacije treba osvijestiti da nešto nedostaje i napraviti akcijski plan, a koji često obuhvaća angažiranje vanjskog stručnjaka.



Što čini dobrog savjetnika?

Kako bi netko bio dobar savjetnik uprave mora imati određene predispozicije i reference. Poželjno je specijalizirano obrazovanje, kao i široka opća naobrazba. Također, mora jako dobro poznavati okruženje u kojem klijent posluje, kao i industriju. Treba imati izoštrenu sposobnost procjenjivanja ljudi i situacija, kao i ono „šesto čulo“ kojim može predosjetiti što ne štima u organizaciji iako mu je to prešućeno.

Kako bi uspješno obavio svoj zadatak za koji je angažiran, savjetnik treba imati goruću želju za uspjehom i to klijentovim, a ukoliko riješi njegov problem i on sam postaje automatski uspješan. Zatim, mora se izvrsno snalaziti s brojevima, jer u poslovanju sve se mjeri brojevima i izračunima. Mora također posjedovati izvrsne komunikacijske sposobnosti kako bi njegova interakcija u međuljudskim odnosima unutar organizacije bila što efikasnija. I na kraju, mora imati želju za stalnim učenjem kao i kapacitet za svakodnevno usvajanje novih znanja kojima će pomagati postojećim i budućim klijentima.

Imate li takvu osobu u svojoj organizaciji?

7 views0 comments
bottom of page